Emocija i čar ribolova: Autor teksta sa upecanim sargom |
piše: Mladen Zadrima
Ribolov ne čini samo tehnika lova ili odabir pribora i mamaca, ribolov čini i ribolovna etika i sportski odnos prema ribama i okruženju, prevashodno vodi. Ono što bi taj segment trebalo da propagira i unaprijedi jeste svakako fotografija ulova, ne bilo kakva, već ona urađena po jasnim pravilima.U eri kada svi baratamo telefonima sa kvalitetnim kamerama i digitalnim fotoaparatima, od velikog broja ''okidanja'' na kraju i ispadne par dobrih slika. Međutim, ono osnovno što bi fotografiju trebalo da definiše kao dobru jesu tehnička, likovna i ribolovna dimenzija.Tehničku stranu fotografije u najosnovnijem čine njena oštrina i pravilno osvjetljenje, a uprkos činjenici da se radi o složenom zanatu, minimum potreban za tehnički korektnu fotografiju ulova može se naučiti relativno brzo uz malo truda i prakse. Čak i manje ''ozbiljnim'' aparatom koji uglavnom sve radi sam može se snimiti dobra fotografija.Likovna strana fotografije je složeniji segment i tu se ponešto može i mora naučiti iz literature ali tu je dominantan talenat i zainteresovanost onoga koji snima. Sa druge strane smisao za likovnost bez tehničkog znanja i opreme ne znače puno. Likovnu stranu fotografije čini izbor motiva, kompozicija, odnos prvog i drugog plana i još puno detalja.
Uspješnu ribolovnu fotografiju čini i treća, ribolovna strana. Sportski ribolov bi trebao biti rekreacija a ne pribavljanje hrane kako ga, nažalost, još mnogi tretiraju. Ribolov čini i ribolovačka etika koja podrazumijeva određen odnos prema vodi i ribama, a upravo taj odnos mora biti vidljiv i jasno definisan na dobroj ribolovnoj fotografiji. Bez obzira na to da li je na njoj motiv iz ribolova, riba ili trofej u rukama ribolovca.Smotana u kanti, puno krvi, obješena o kakvu granu ili uvaljana u novine, bačena na trotoar ili haubu auta, izranjavana riba na slici nema veze sa sportom i sportskim ribolovom. Ribu treba slikati dok je svježa, najbolje odmah nakon ulova, najbolje u rukama. Posebna pažnja treba da se obrati na pozadinu slike, da tamo bude voda, priroda, treba izbjeći sve detalje koji mogu da odvuku pažnju sa glavnog motiva .Pozadina se može uz malo znanja i zamutiti ( svi smo manje – više informatički pismeni) kako bi riba izbila u prvi plan. Kao pozaadinu treba izbjegavati stanove, balkone, kuhinje i uopšte urbanu atmosferu, a isto tako nije neophodno da oko ribe bude čitava grupa ribolovaca ili prolaznika.
Veoma
značajno je i pravilno osvjetljenje, najbolje za sunčanog dana ali i u takvim
okolnostima treba izbjegavati direktno sunce zbog prenaglašenih sjenki i
odbljesaka na ribi. Svijetlo bi po pravilu trebalo da dolazi iza onoga ko
snima. Uspješni snimci se mogu napraviti i noću uz pomoć blica. Te snimke
takođe treba raditi napolju i uglavnom se dobije efektna slika sa tamnom pozadinom.
Pojava
ribolovca je od izuzetnog značaj jer, neadekvatno obučen, neuredan ribolovac
koji usred snimka sa namještenim osmjehom gleda u objektiv, stojeći pored
obješene ribe, antipropaganda je sportskog ribolova. Generalno ljepše je kada
ribolovac gleda u ribu nego u objektiv, a istinska radost, uzbuđenje, ponos na
licu ribolovca uhvaćeni u kameri značajno podižu kvalitet fotografije.
Savremena
tehnologija umnogome pomaže kod fotografisanja tako da ne štedite ''film'',
slikajte, pokušajte da ''sredite'' kompoziciju, slikajte sa različitih
udaljenosti i različitom pozadinom. Isto to rade i mnogo iskusniji,
profesionalni fotografi i to ne bez razloga.Tek kada sjednete ispred ekrana
kompjutera i budete listali fotografije uočićete propuste i odabrati najbolje.
Vrijedni savjeti kojih se sam često ne pridržavam, a trebao bi. Sjećanja blijede, a lijepe fotografije ostaju. Odličan tekst iz pera majstora pera i ribolova Mladena Zadrime. Za neuke i zaboravne poput mene...
OdgovoriIzbrišiMladene hvala ljepo na objasnjenu uspješne fotografije !
OdgovoriIzbriši