2015/01/23

Brancin iz plićaka

piše: Miodrag Miško Leković

Poslije sedam dana bure, u plitkoj vali more je bistro kao suza. Nigdje nijednog ribolovca dokle pogled seže. Malo je spremnih da izađu na vodu kad je temperatura oko nule. 
Tridesetak minuta je do kraja plime, sunce samo što nije zašlo... Idealan tajming. Dobro znam šta treba da radim na ovoj poziciji: „šetanje psa“ i nema previše alternativa kad je tako plitko i bistro. 

Owner Zip n Ziggy dobio je čast da započne ribolov. Lijepo šeta lijevo-desno i ostavlja vijugav trag na ravnoj površini vode. Negdje na pola puta voda poče da ključa ispod i oko varalice. Bio je to znak da je riba tu i prati "šetača"! Usporavam namotavanje, ali konkretan napad izostaje. Sigurno je brancin, zubatica ne bi tako lako odustala. Zabacujem još nekoliko puta i vodim varalicu preko istog mjesta. Ništa. Prozreo je prevaru. Krećem da zabacujem na drugu stranu, da mu dam malo vremena da se opusti. Sve vrijeme razmišljam šta drugo da mu ponudim... 

Repriza
Odlučujem se za Illex Water Monitor koji tek što se pridružio arsenalu varalica. Zabacujem ga prvi put, zadovoljan kako, sa svojih 13.5 grama, leti kao metak preko uvale. Vodim ga promjenljivom brzinom, dozvaljavajući mu da zaroni malo ispod površine. Na istom mjestu gdje sam imao udarac na Ziggy-ja, osjećam da nešto napada Monitor…Usporavam varalicu i osjećam jako zatezanje. Tu je! Ne dozvoljavam mu bijeg i odlučno ga privlačim i iznosim na obalu. Lijep brancin, malo preko 1 kg.


Monitor, tek, glavom viri iz njegovih velikih usta. Taj tren u kojem sam usporio varalicu, dovoljan je bio da je brancin usisa do kopče. Koliko god da trokuke na Monitoru izgledaju neubjedljivo, kad je ovako „prikucan“, i mnogo veći brancin bi se brzo našao na obali.


Prošlo je nekoliko minuta dok sam napravio fotografije. Provjeravam opremu i nastavljam da lovim istom varalicom. Zabacujem prema otvorenom moru i brzim jerk potezima pretražujem teren. Na dvadesetak metara od obale varalica izranja i za njom riba koja je promašuje. Ne mogu da vjerujem! Zar ću u drugom zabačaju dobiti još jednu ribu. Ne, to se, ipak, nije desilo. Bilo je tu još desetak zabačaja i nekoliko različitih varalica sam promijenio, ali riba se više nije javljala. Početak oseke i djelovi tijela koji su utrnuli od zime, bili su znaci da je za danas dosta. 

Jigger za "šetnju psa"
Prihvatio sam savjet kolege Igora Perića i za ovaj ribolov provršinskim varalicama koristio štap Daiwa R’nessa, koji je tipični džigeraški alat, fast akcije. Njegov argument je bio da ću njime mnogo bolje i lakše voditi površinske varalice nego spinning štapom medium-fast akcije, kakav je Graphiteleader Argento, koji najradije i koristim. 
Sve je to, teorijski, imalo smisla u mojoj glavi, ali opet sam, najčešće, posezao za Argentom koji mi je lijepo “legao” od prvog ribolova s njim. Ovog puta sam napravio izuzetak, ali će, ubuduće, biti pravilo. Sa R’nessom voditi površinca bilo je mnogo lakše. Kratki pokreti vrha štapa tjerali su varalicu u cik-cak ples bez ikakve muke. Njegova, nešto duža, drška (računajući od držača mašinice do dna drške) nije pravila nikakve probleme kod vođenja, a omogućavala je dalje zabačaje. Pod ribom se lijepo savio i pokazao da ima snagu i za mnogo veći plijen. 
Ovo ne znači da upoređujem dva navedena štapa po kvalitetu, niti, po tom pitanju, mogu staviti jedan ispred drugog. Oba su iste, srednje klase, a ni po cijeni se mnogo ne razlikuju. 
Za spinning ću i dalje radije uzimati Argento-a, dok će R’nessa jigger biti moj izbor kad treba koristiti površince, u plitikim uvalama u kojima se kriju brancini.

Dan i vrijeme ulova: 07. januar, oko 15:00 
Meteo: vedro i hladno, bez vjetra
Stanje mora: mirno, veoma bistro
Štap: Daiwa R’nessa RNSA902LFS Jigger
Mašinica: Shimano Saros 3000F
Konac i predvez: Power Pro Super 8 Slick 0.15 mm, Daiwa Hyper Clear 0.26 mm

3 komentara:

  1. Drago mi je da ste i dalje redoviti u postovima, imate zanimljive tekstove i vrlo poučne, redovni sam čitatelj:-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Mislave, hvala na podršci. Naš mali tim trudi se da bude što češće pored vode i da svoja iskustva i zapažanja prenese čitaocima. Nastojaćemo da postove objavljujemo istim tempom i ubuduće.

    OdgovoriIzbriši
  3. Uvijek mi je drago pročitati nešto vezano uz more i ribolov, jer sam osobno vrlo daleko od mora. Ovo je bilo kao da sam, sam dolje, a kad to čovjek osjeti onda mora piscu reći da mu je tekst uspio. Bravo.

    OdgovoriIzbriši