![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj6czeH7n0GysbATHsDkQc07ulr09NAxr38fYi7FW19vV_McgVWe7aHmVOemBV0ksnynffpejueGTg0iQOr106Rf0D8HWTu98eMiVwaBqvdbfWCG_Ud5Q6odbAFvLoZusnqVRpbj-k6cEWg/s1600/penn+senator+1.jpg) |
Penn senator 9/0 |
Riba, za inat, kao da je bila iz
scenarija serijala “Wicked tuna”, samo što je epizoda tekla na moru kod Bara, u
Crnoj Gori…Nakon gotovo osam sati borbe, popustila je jedina ranjiva tačka na
makini Penn senator 9/0
piše: Igor Perić
Penn senator 9/0, stariji model made
in USA, ljetos je kod Bara imao okršaj iz kojeg je izašao oštećen i
neupotrebljiv – sa potpunom blokadom osovine.
Da šteta za
ribolovce bude veća - tuna koja je vukla sa druge strane nije „prizemljena“, već je u presudnom momentu, kada
je gotovo završila u barci, popustio predvez. Riba, za inat, kao da je bila iz
scenarija serijala “Wicked tuna”, samo što je epizoda tekla na moru kod Bara, u
Crnoj Gori…Nakon gotovo osam sati borbe, popustila je jedina ranjiva tačka na
makini.
Servis
Senator je na
servis stigao u djelovima, jer ga je rastavio kolega ribolovac. Iz ugla
servisera to je najmanje poželjna
situacija– sastavljati rastavljenu mašinicu nije popularan, niti zahvalan
posao.
Uz prethodno
iskustvo i činjenicu da je Penn stare garde, sa zvjezdastom kočnicom, u
osnovi jednostavna makina, nije bilo
većih problema. Potrebno je obratiti pažnju na nekoliko
detalja, imati
strpljenje i znati kako da “sinhronizujete” elemente pogona i kočnice.
Osovina i
most
Kod pogona su
“svi zubi” bili na broju. Unutrašnjost posuta finim "bronzanim prahom" - nastalim
od silnog trenja i temperature usijane kočnice, diskova i pogonskog zupčanika -
svjedočila je da je senator prošao višesatnu torturu krupne tune.
I prije nego je analiziran problem, sve je
upućivalo na feler u "sektoru" koji vidite na fotografija - „bridge & sleeve“ (most i
rukav osovine).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhYCMDJAJOlF0KiWr2Uo7xa6v9kYt9FIQTG3KdUscNLK2baENBK8dHO3OYyiOQQ1o2dnJ4Y-5XBNBmUZZzpCQ-_8xSHxl9Q1NxeoAvpbzrMLI-QgsPY-q6ZReAVity7v37AqF80jCqsHlnt/s1600/senator+8+a.jpg) |
Novi kompletan most sa čeličnim rukavom i osovinom (lijevo) |
|
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg50WWhxuh-w8SINFs4SmoqUKjyweU3nCVF_AYy2-C_jZLvsU-qpg6IoXyWN2xou-MZ5qT8UdWQPCeF_k0Z0ar1UfpHKKvk84DDOYdCzm4uGeX7FKpl15byZr1y0zl2cGY6b-twSxRqUzTN/s1600/senator+9+aaa.jpg) |
Deformacija i mjesto gdje je osovina zaribala |
Polukružna
ploča koja poklapa “gear box” služi i kao postolje u koje je “zakovan” nosač osovine.
Taj nosač se
iskrivio i deformisao, pa je zaribao i mesingani "rukav" koja tijesno naliježe na njega ...
Samim tim, skidanje osovine ne bi imalo svrhe, jer bi popravka
svakako tražila "čekić i nakovanj", a konačan rezultat bio bi pod znakom pitanja...
Najjeftinije
rješenje bila je online trgovina i potraga za pravim elementima - komplet
pločom sa nosačem osovine i osovinom
(bridge & sleeve). Radi sticanja realne slike gdje se tačno nalazi taj dio, evo i prethodnih elemenata:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh971SxWd2erWqoANJJgV0HADVJH5TBcHIuBa4sx6tRaoknxyLKv2Ma1GN1UOGWVd4UV4k9d0U2GJQ7KRvVi445GDsnYgyqSXs-txCW7UoSgW81i6bAdhGyNgBsznjDUz0krudDUHpjt8CX/s1600/senator+2.jpg) |
Dio kućišta u koji je smješten pogon |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQcYT_6sEYzuhTcOWxuFw89_E4ehAeR5_UH3ypTQsUcM-7QvZapWi6fbNSwe7y1AYG_RQ92yA-TJJ0iZHFn2137FEHXlnPDr4t7B3v6sREUqTyzHXIDugqi0-5BT7pY2FYkW1rxBa0XEvF/s1600/senator+2aa.jpg) |
Elementi "prekidača" - zaduženog za oslobađanje špule u prazan hod |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7YTDS2TMkvgL-hVAUfVXgNSfNaUNc6dxzfXCizALrwxPcCJrY8I5OTuknYrhxB8pWPH20yeccAqK4wNSHoCGyrVcoza4o-UPYLGSfPNHPdl0dmxhjtN3-tea7IbeGKKDTtrS-_4sCGLAp/s1600/senator+3.jpg) |
Ovako bi izgledao presjek: Most, osovina, pogonski zupčanik, elementi kočnice, zvijezda za podešavanje drila... |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiU072VW05wS5J67F7yqAwMFAi6QMdi9rBjolwgYlNoWfnmN2OVfI2-cC3nsUHpMm2e1ZczlJx_JIR-7reHNYOm_hcM2QrzNIgtc48GIJ8dfdRvYxaMU5jmn2XcqhGFLB3XdUYW1Cu_jm50/s1600/senator+4.jpg) |
...i sve to rastavljeno |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj1mZMoEKOZgsd01M_UqEhhoFbPiKALwo4uamLeWQ8CKXAXlPAd7nyOvN9i80znsebhDsX6UHNRF2i4jcgTb0_G8aSxHstaZqJ7UDZ_8nmKvpIBiMqg-6dC5fdaFSnNpiQwq06qKw47mFT3/s1600/senator+5.jpg) |
Ovaj zupčanik je kriv za pokretanje špule |
Zlatni
presjek
Kada se nanovo "pakuje" makina, ključni
momenat u sklapanju djelova je postavljanje zuba (jednostruki “dog”) koji blokira hod unazad.
Postavlja se u ležište, a napregnutim ga trži traka od mesinga…
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7dphO7qSjdtxyvO1o5HOYsLRqsygnGue3NWuFENJ_eijawzTADlOfuvZ6bQ7P3MHGcAgmXE65yd_eGaQ1MbRNM64Yn_8hgWdzPQM1vBTfY0RRyjTyTlw8kiNo5DVAQaP2ZFqOOg7lGoMh/s1600/senator+10.jpg) |
Postavljanje pogonskog zupčanika u "džep" |
Prethodno se postavi
pogonski zupčanik, onda ide bridge& sleeve, ali tako da se rotiranjem
pomjeri u stranu kako ne bi ometao slaganje ostalih djelova, odnosno
antireversa.
Za taj postupak
treba malo taktike: jednom rukom pridržavate ostale elemente i lagano vraćate
sve na svoje mjesto. Ko nije radio to makar jednom, neće mu biti jednostavno da
pohvata konce. Zato, pogledajte fotografije.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg1S5DU2kdf74Dp6ccYlW2vOOgY4eJDZOdhjEIEg2UCc0IQIOtdgrhg7wZKNy6bHBCRErdafrLhjYr71jdcisIv_WooE6nNT3k900Q8-VUe9Dnz91SmB6Bh2Me74SLZLqGWZGJDlV06vYel/s1600/senator+11+a.jpg) |
Postavljanje antireversa |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiPHy5I2wMZHX4JKjhGlkbOOfs6IBNU_sCMJdnH30_X96HKN9PZ8EJnUgyyeVnDoX655QdwdP3rzDXmWMgAbw_SQfiufw6JXM1kY-JDxw7PZaRDqWiWYOHgS3rFnq1vaJxZxzZIFK-Yq9HT/s1600/senator+12.jpg) |
Pravilno podešavanje i nalijeganje klina... |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEijurVXvnaH85SRexzGibzFAmHqR4euT3OfYNWSqHYet1d6ZSnEwZvU9VsWAJn0Tva0uRyheY5glwYHHPu8Bsux9xxYSY7-xd73OvNtJc5KME2qpg9zrs7KuESc2eCUyvVz3V5xxRx1rdWT/s1600/senator+13+a.jpg) |
Kada se podesi klin, onda se navuče "most" ali tako da nalegne na četiri rupe za šarafe... |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgERFQOZGykF1MuMqj5zXcDH4p1NIqCCF09ARVnjbjY6SG97Tygo1lLFsK-FcnRP1QoLtAukhoZY1-N3rSjrTW5xNeDmIVGqqLZxvvKETvDDovAMDXtuq2D09HUfd-QuTKfxHKuMlmD9P0o/s1600/senator+14.jpg) |
Pogled sa druge strane: Šarafi spajaju kućište i most između kojih su pogonski elementi |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3niWXPdkQyw9euylyBd-mkOCgyYG7TyEx3PlFycvk_QFju-T-byTnlMbTdvXIRXvlq0O9cEqitejZ7nCHBMg2lBZDW_x1gQGecQiyNWng4nyPT933lr0VAVdFBI1grbg2ZGw-ChJph1gb/s1600/senator+15.jpg) |
Malo masti na ram... |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDUwTbwtvcOg27wMB8Qcin122U0vDTrGiriYosCB3Rd9UBg1cWJEJ5JXb7uLe4twGJVVUZmozT0pxTJnCxnJOmOEjFAiOBnef393COEXvEm2L7DvJ7nwOeu8wTZTVwizemKhXUT_kWjezy/s1600/senator+17.jpg) |
Špula na mjestu... |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjN4Co6ZWoN6bpM4y4OyZLprz0bNdw5KQJTKFRSenA41x-k9Me8c4b0s0kxVCIAahYXjk_ziWvE6jqlKQowSATOMUCRTaktjcKNy3jN3rdIPFxrT7T5qyk3SiSYqywc-_lJLXwDuhUM6A3m/s1600/senator+16.jpg) |
...Onda slijedi "poklopac" sa pogonskim mehanizmom... |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiFX1CQ_Wfn9ap42LnbZibl16sSUFhx9Ac5I7B9vtdFSM2Rf7Epog9gWUGYe0xI7gnAnPS7JUOFYOM8UnehuZk_wA3bMfjczqsXrVXdpIGu-fI7JwDJbmcez9d6SRyOmkh_iH9I68TkV8Xm/s1600/senator+18.jpg) |
...i Penn Senator je ponovo složen |
Novi djelovi utegli su konstrukciju i omogućili da mašina nesmetano radi.Senator je spreman za nove borbe.
Hvala, Mirko. Kad se pronađu djelovi sve ide lagano.
OdgovoriIzbrišiMajstor si, nema šta...glava me zabolila od toliko dijelova :-)
OdgovoriIzbriši