2014/10/28

(De)blokada senatora




Penn senator 9/0



Riba, za inat, kao da je bila iz scenarija serijala “Wicked tuna”, samo što je epizoda tekla na moru kod Bara, u Crnoj Gori…Nakon gotovo osam sati borbe, popustila je jedina ranjiva tačka na makini Penn senator 9/0

piše: Igor Perić

Penn senator 9/0, stariji model made in USA, ljetos je kod Bara imao okršaj iz kojeg je izašao oštećen i neupotrebljiv – sa potpunom blokadom osovine.
Da šteta za ribolovce bude veća - tuna koja je vukla sa druge strane nije „prizemljena“, već je u presudnom momentu, kada je gotovo završila u barci, popustio predvez. Riba, za inat, kao da je bila iz scenarija serijala “Wicked tuna”, samo što je epizoda tekla na moru kod Bara, u Crnoj Gori…Nakon gotovo osam sati borbe, popustila je jedina ranjiva tačka na makini.

Servis
Senator je na servis stigao u djelovima, jer ga je rastavio kolega ribolovac. Iz ugla servisera  to je najmanje poželjna situacija– sastavljati rastavljenu mašinicu nije popularan, niti zahvalan posao.
Uz prethodno iskustvo i činjenicu da je Penn stare garde, sa zvjezdastom kočnicom, u osnovi  jednostavna makina, nije bilo većih problema. Potrebno je obratiti pažnju na nekoliko detalja, imati strpljenje i znati kako da “sinhronizujete” elemente pogona i kočnice.  

Osovina i most
Kod pogona su “svi zubi” bili na broju. Unutrašnjost posuta finim "bronzanim prahom" - nastalim od silnog trenja i temperature usijane kočnice, diskova i pogonskog zupčanika - svjedočila je da je senator prošao višesatnu torturu krupne tune.
I prije nego je analiziran problem, sve je upućivalo na feler u "sektoru" koji vidite na fotografija - „bridge & sleeve“ (most i rukav osovine).
Novi kompletan most sa čeličnim rukavom i osovinom (lijevo)
Deformacija i mjesto gdje je osovina zaribala

Polukružna ploča koja poklapa “gear box” služi i kao postolje u koje je “zakovan” nosač osovine.
Taj nosač se iskrivio i deformisao, pa je zaribao i mesingani "rukav" koja tijesno naliježe na njega ... Samim tim, skidanje osovine ne bi imalo svrhe, jer bi popravka svakako tražila "čekić i nakovanj", a konačan rezultat bio bi pod znakom pitanja...
Najjeftinije rješenje bila je online trgovina i potraga za pravim elementima - komplet pločom sa nosačem  osovine i osovinom (bridge & sleeve). Radi sticanja realne slike gdje se tačno nalazi taj dio, evo i prethodnih elemenata:
Dio kućišta u koji je smješten pogon


Elementi "prekidača" - zaduženog za oslobađanje špule u prazan hod
Ovako bi izgledao presjek: Most, osovina, pogonski zupčanik, elementi kočnice, zvijezda za podešavanje drila...
...i sve to rastavljeno
Ovaj zupčanik je kriv za pokretanje špule
Zlatni presjek
Kada se nanovo "pakuje" makina, ključni momenat u sklapanju djelova je postavljanje zuba (jednostruki “dog”) koji blokira hod unazad. Postavlja se u ležište, a napregnutim ga trži traka od mesinga…
Postavljanje pogonskog zupčanika u "džep"
Prethodno se postavi pogonski zupčanik, onda ide bridge& sleeve, ali tako da se rotiranjem pomjeri u stranu kako ne bi ometao slaganje ostalih djelova, odnosno antireversa.
Za taj postupak treba malo taktike: jednom rukom pridržavate ostale elemente i lagano vraćate sve na svoje mjesto. Ko nije radio to makar jednom, neće mu biti jednostavno da pohvata konce. Zato, pogledajte fotografije.
Postavljanje antireversa


Pravilno podešavanje i nalijeganje klina...
Kada se podesi klin, onda se navuče "most" ali tako da nalegne na četiri rupe za šarafe...
Pogled sa druge strane: Šarafi spajaju kućište i most između kojih su pogonski elementi
Malo masti na ram...
Špula na mjestu...

...Onda slijedi "poklopac" sa pogonskim mehanizmom...

...i Penn Senator je ponovo složen
Novi djelovi utegli su konstrukciju i omogućili da mašina nesmetano radi.Senator je spreman za nove borbe.

3 komentara:

  1. Svaka čast za remont, izgleda kao nova!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, Mirko. Kad se pronađu djelovi sve ide lagano.

      Izbriši
  2. Majstor si, nema šta...glava me zabolila od toliko dijelova :-)

    OdgovoriIzbriši