|
Penn senator 9/0 |
Riba, za inat, kao da je bila iz
scenarija serijala “Wicked tuna”, samo što je epizoda tekla na moru kod Bara, u
Crnoj Gori…Nakon gotovo osam sati borbe, popustila je jedina ranjiva tačka na
makini Penn senator 9/0
piše: Igor Perić
Penn senator 9/0, stariji model made
in USA, ljetos je kod Bara imao okršaj iz kojeg je izašao oštećen i
neupotrebljiv – sa potpunom blokadom osovine.
Da šteta za
ribolovce bude veća - tuna koja je vukla sa druge strane nije „prizemljena“, već je u presudnom momentu, kada
je gotovo završila u barci, popustio predvez. Riba, za inat, kao da je bila iz
scenarija serijala “Wicked tuna”, samo što je epizoda tekla na moru kod Bara, u
Crnoj Gori…Nakon gotovo osam sati borbe, popustila je jedina ranjiva tačka na
makini.
Servis
Senator je na
servis stigao u djelovima, jer ga je rastavio kolega ribolovac. Iz ugla
servisera to je najmanje poželjna
situacija– sastavljati rastavljenu mašinicu nije popularan, niti zahvalan
posao.
Uz prethodno
iskustvo i činjenicu da je Penn stare garde, sa zvjezdastom kočnicom, u
osnovi jednostavna makina, nije bilo
većih problema. Potrebno je obratiti pažnju na nekoliko
detalja, imati
strpljenje i znati kako da “sinhronizujete” elemente pogona i kočnice.
Osovina i
most
Kod pogona su
“svi zubi” bili na broju. Unutrašnjost posuta finim "bronzanim prahom" - nastalim
od silnog trenja i temperature usijane kočnice, diskova i pogonskog zupčanika -
svjedočila je da je senator prošao višesatnu torturu krupne tune.
I prije nego je analiziran problem, sve je
upućivalo na feler u "sektoru" koji vidite na fotografija - „bridge & sleeve“ (most i
rukav osovine).
|
Novi kompletan most sa čeličnim rukavom i osovinom (lijevo) |
|
|
Deformacija i mjesto gdje je osovina zaribala |
Polukružna
ploča koja poklapa “gear box” služi i kao postolje u koje je “zakovan” nosač osovine.
Taj nosač se
iskrivio i deformisao, pa je zaribao i mesingani "rukav" koja tijesno naliježe na njega ...
Samim tim, skidanje osovine ne bi imalo svrhe, jer bi popravka
svakako tražila "čekić i nakovanj", a konačan rezultat bio bi pod znakom pitanja...
Najjeftinije
rješenje bila je online trgovina i potraga za pravim elementima - komplet
pločom sa nosačem osovine i osovinom
(bridge & sleeve). Radi sticanja realne slike gdje se tačno nalazi taj dio, evo i prethodnih elemenata:
|
Dio kućišta u koji je smješten pogon |
|
Elementi "prekidača" - zaduženog za oslobađanje špule u prazan hod |
|
Ovako bi izgledao presjek: Most, osovina, pogonski zupčanik, elementi kočnice, zvijezda za podešavanje drila... |
|
...i sve to rastavljeno |
|
Ovaj zupčanik je kriv za pokretanje špule |
Zlatni
presjek
Kada se nanovo "pakuje" makina, ključni
momenat u sklapanju djelova je postavljanje zuba (jednostruki “dog”) koji blokira hod unazad.
Postavlja se u ležište, a napregnutim ga trži traka od mesinga…
|
Postavljanje pogonskog zupčanika u "džep" |
Prethodno se postavi
pogonski zupčanik, onda ide bridge& sleeve, ali tako da se rotiranjem
pomjeri u stranu kako ne bi ometao slaganje ostalih djelova, odnosno
antireversa.
Za taj postupak
treba malo taktike: jednom rukom pridržavate ostale elemente i lagano vraćate
sve na svoje mjesto. Ko nije radio to makar jednom, neće mu biti jednostavno da
pohvata konce. Zato, pogledajte fotografije.
|
Postavljanje antireversa |
|
Pravilno podešavanje i nalijeganje klina... |
|
Kada se podesi klin, onda se navuče "most" ali tako da nalegne na četiri rupe za šarafe... |
|
Pogled sa druge strane: Šarafi spajaju kućište i most između kojih su pogonski elementi |
|
Malo masti na ram... |
|
Špula na mjestu... |
|
...Onda slijedi "poklopac" sa pogonskim mehanizmom... |
|
...i Penn Senator je ponovo složen |
Novi djelovi utegli su konstrukciju i omogućili da mašina nesmetano radi.Senator je spreman za nove borbe.
Hvala, Mirko. Kad se pronađu djelovi sve ide lagano.
OdgovoriIzbrišiMajstor si, nema šta...glava me zabolila od toliko dijelova :-)
OdgovoriIzbriši