2014/10/04

Između oseke i plime

piše: Miodrag Miško Leković

Na poziciju sam stigao malo ranije nego što treba, dajući sebi dovoljno vremena da pripremim opremu i zagrijem svoj bacački mehanizam. Stražar sa plažnog bara, slučajno i ribolovac-varaličar, prilazi i nesebično dijeli informacije o ulovima zadnjih dana. Samo pet minuta ćaskanja, jer moram biti na odeđenom mjestu u određeno vrijeme. Hodam pješčanom obalom posmatrajući more sabijeno gravitacijom Mjeseca na najniži dnevni nivo. Povremenim zabacivanjem potvrđujem ispravnost opreme i podsjećam tijelo na dobro uvježban red pokreta koji lansira varalicu na željeno mjesto.

Stijena koja se nazire ispod površine bistrog mora, označava poštu – mjesto gdje je riba. Zabacujem u njenom pravcu, prabacujem je i počinjem da motam. Nakon tri-četiri okretaja ručice, varalica ostaje uštopana u mjestu. Sad ovdje slijedi stereotip: „prvo sam mislio da je zapelo za dno...“, ali ja sam stvarno mislio da sam zakačio plitko potopljenu stijenu. Sekund kasnije kratki trzaji i silovito savijanje štapa uvjeravaju me da je na drugom kraju nešto živo. Riba nije mala, ali ja sam spreman za borbu. Tek što sam uspio da uhvatim ritam nategni-namotaj i počeo da uživam u tome, otpuštanje konca proglašava kraj. Namotavam i prihvatam varalicu, na kojoj se više ne mogu prepoznati nove rane pored već postojećih, ali ogrebotine na predvezu ostale su kao potpis zubatog pobjednika. Pauziram koji trenutak, sakupljajući volju i snagu za nastavak ribolova, tješeći se da će doći druga riba. Pogled na sat potvrđuje da sam dobro naučio i ispravno postupio – bio sam na dobrom mjestu u pravo vrijeme - između oseke i plime.

Ostatak ribolova je, manje-više, na narednim fotografijama, a nova borba je zakazana, isto mjesto – isto vrijeme.







Dan i vrijeme ulova: subota 04. oktobar, od 07:30 do 09:30 
Meteo: oblačno, umjeren W vjetar
Stanje mora: mirno, veoma bistro
Štap: Graphiteleader Argento RV GOARS-902 ML
Mašinica: Shimano Saros 3000F
Konac i predvez: Power Pro Super 8 Slick 0.15 mm, Daiwa Hyper Clear 0.26 mm

3 komentara:

  1. Još jedan zanimljiv članak...a čini se super pozicija, raznih riba ima, sigurno je bio užitak!

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Mislave. Na poziciji se smjenjuju posidonija, krupni pijesak i velike podvodne stijene, različita staništa koja okupljaju različite vrste, kao što si vidio na slikama. Stvarno je bio užitak, s obzirom na mala očekivanja zbog, kao rakija, bistrog mora. Čekamo da malo zamuti, pa nazad u nove okršaje.

    OdgovoriIzbriši
  3. Malo je za brigu što su ovi gušteri uspostavili populaciju na svim poštama, namnožili su se nevjerovatno. Ako se ne varam, riječ je o invazivnoj vrsti...

    OdgovoriIzbriši